Profesjonalne techniki sprzedaży

Techniki sprzedaży mogą różnić się pomiędzy sprzedawcami z osiedlowego sklepu a sklepem w galerii handlowej. Stosowane są różne metody na to, by przyciągnąć klienta do siebie. I tak np. w osiedlowym warzywniaku, sprzedawca będzie przekonywał nas nie tyle niskimi cenami, co produktami najwyższej klasy, pochodzącymi z naturalnej i ekologicznej uprawy. W dużej sieci, klientów przekonuje niska cena oraz liczne promocje na towary. Im niższa cena, tym chętniej kupimy dany produkt.

Inaczej sytuacja wygląda w sklepach usługowych. Aby przyciągnąć klienta do naszego sklepu musimy przedstawić mu ofertę, która spełni jego oczekiwania. Techniki sprzedaży sprowadzają się tutaj głównie do nakłaniania i przekonywania, że dana usługa naprawdę nam się przyda. Dla przykładu można tutaj wspomnieć choćby o smartfonach, które często oferują nam operatorzy. Jest to dość drogi produkt, jednak dość komfortowy w obsłudze i popularny na dane czasy. Smartfon to nie tylko telefon, który umożliwia dzwonienie czy pisanie smsów, ale także szybkie łącze z internetem, skrzynką e-mail czy kontem bankowym. Mnogość aplikacji, które oferują smartfony sprawia, że coraz większa liczba osób decyduje się na jego zakup, chociaż wcześniej nawet nie przypuszczała, że ten model będzie jej przydatny w przyszłości.

Zadaniem sprzedawcy jest sprzedaż usług i towarów firmy, w której jest zatrudniony. Niezbędny jest tutaj dobry kontakt z klientem, umiejętność nawiązywania kontaktów oraz stosowania technik, które powodują wzrost sprzedaży.

Informacje na temat szkoleń profesjonalnej obsługi klienta i technik sprzedaży znajdziemy na stronie: http://www.edupharma.pl/pages/artykuly/techniki-sprzedazy—trudny-klient.php

Autor dnia 12 lutego 2013
W kategorii: Handel,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright 2013 - Wszelkie prawa zastrzeżone